Gratis verzending!* Snel geleverd met DHL
Ruilen & retourneren Eenvoudig binnen 30 dagen
Bereikbaar van ma-vr 08:30 t/m 17:30
Trainingsschema Afslanken Vetverbranding kan plaatsvinden dmv verschillende oefeningen. Natuurlijke vetverbranding kan alleen bereikt worden door lange en frequente trainingssessies te doorlopen. Het wordt dan ook aangeraden om 4 dagen per week trainen voor het behalen van vetverlies. Hierbij dient gezegd te worden dat meer spiermassa ervoor zorgt dat meer calorieën verbrand worden, wat het afvalproces vergemakkelijkt (de verbrandingsmotor wordt groter). Het verkrijgen van meer spiermassa is dus een belangrijk wapen tegen vet. Het effect hiervan is groter bij mannen dan bij vrouwen, omdat vrouwen minder gemakkelijk spieren kunnen aanmaken. Dit komt doordat bij vrouwen het hormoon testosteron verminderd aanwezig is in het lichaam. Cardiovasculaire Oefeningen Onder dit soort oefeningen vallen de fiets, het roeiapparaat en de loopband. Om vet te verliezen moet er tussen de 50% en 70% van de maximale hartslag gesport worden voor langer dan 20 minuten (waarna je bijvoorbeeld kunt gaan krachttrainen). Combinatie van vetverlies en spieraanmaak Zoals al eerder is gezegd, is de combinatie van vet verliezende - en spieropbouwende oefeningen de meest effectieve (en de meest afwisselende) trainingsmethode. Een voorbeeld van een combinatie is te beginnen met 20-25 minuten fietsen op een lage intensiteit (op bijvoorbeeld 60% van je maximale hartslag) en daarna bovenstaande krachttraining te doen op een hogere intensiteit (70% 1 RM - 8-15 herhalingen in 4 sets). Hoe val je snel af, drietrapsraket Een van de meest effectieve manieren om snel af te vallen is samen te vatten in een drietrapsraket: 1) duurtraining zoals lopen of fietsen 2) lichte krachttraining met de focus op frequentie ipv massa 3) minder eten van datgene waar het lichaam aan gewend is (lichaam is een creatie van gewoontes, introduceren van een gevarieerd voedingspatroon geeft vaak bijzonder goede resultaten